Szanowny Pacjencie,

jeżeli cierpisz na przewlekły ból, metody farmakologiczne lub klasyczne metody fizjoterapeutyczne ( masaż, fizykoterapia, ćwiczenia ) nie przynoszą rezultatu lub efekty są krótkotrwałe, serdecznie zachęcam do skorzystania z bardzo skutecznej metody likwidowania bólu przewlekłego jaką jest sucha igłoterapia ( Dry Needling ).

W jakim przypadku można zastosować metodę dry needling ?

• Rwa kulszowa - szczególnie przewlekła, uporczywa, nie poddająca się innym metodom leczenia lub stale nawracająca.
  • Drętwienia nóg i rąk, zaburzenia czucia palców.
  • Bóle mięśniowe - przewlekłe lub często nawracające: np bóle karku, bóle pleców, bóle mięśniowe w odcinku lędźwiowym, bóle pośladków, łydek. W zasadzie każdy ból mięśniowy wynikający z nadmiernego napięcia jest możliwy do usunięcia za pomocą suchej igłoterapii.
  • Bóle stawowe ( kolan, bioder, barków ), którego podłożem są zmiany zwyrodnieniowe niereagujące na leczenie farmakologiczne.
  • Schorzenia ortopedyczne takie jak: łokieć tenisisty, golfisty, ostroga piętowa.
  • Kontuzje sportowe zarówno w stanie ostrym jak i przewlekłe i nawracające.

W Likwidowaniu bólu przewlekłego można zastosować również  mezoterapie kolagenem jako uzupełnienie metody dry needling lub jako osobny zabieg regeneracyjny. Zabieg szczegółowo jest opisany w osobnej zakładce.

Czym jest sucha igłoterapia ( dry needling ) ?

Istotą terapii jest dezaktywacja niewłaściwie funkcjonujących zakończeń nerwowych za pomocą cienkiej igły ( takiej samej jak w przypadku klasycznej akupunktury ). Metoda nie jest jednak związana w żaden sposób z klasyczną akupunkturą. Twórcą metody jest amerykański lekarz Janet Trawel. Od 1983 roku, kiedy to ukazało się pierwsze naukowe opracowanie dotyczące tej metody, jest ona obiektem zainteresowań wielu naukowców i praktyków. Sucha igłoterapia została dobrze przebadana pod względem bezpieczeństwa i skuteczności leczenia przewlekłego bólu, nawet takiego, który nie reaguje na żadne inne formy terapii. Metoda jest coraz szerzej stosowana w w USA, Szwajcarii, Niemczech, Australii i krajach skandynawskich. Również w Polsce coraz więcej specjalistów zaczyna stosować tą niefarmakologiczną metodę leczenia dolegliwości bólowych.